certyfikacja
systemów
zarządzania

Aktualności

Co to jest audyt zdalny?

Audyt zdalny jest przeprowadzany w części lub w całości poza lokalizacją Klienta. Do audytu zdalnego wykorzystywane są zazwyczaj technologie informatyczno-komunikacyjne, takie jak: Skype, Microsoft Teams czy Meeting Zoom, do wsparcia zespołu audytującego podczas gdy, wizyta na miejscu nie jest możliwa. Audyt powinien obejmować wszystko to, co zwykle zawiera podczas wizyty na miejscu. Jeżeli nie jest to możliwe, zostaną podjęte indywidualne działania.

Czego powinni spodziewać się klienci?

Struktura audytu zdalnego będzie podobna jak podczas audytu na miejscu, tzn.: odbędzie się spotkanie otwierające i zamykające oraz przegląd informacji z pracownikami Klienta. Klient może zostać poproszony o przesłanie dokumentów pocztą elektroniczną (dokumenty muszą być zabezpieczone hasłem) lub o wykorzystanie witryn do udostępniania plików w celu dostarczenia dokumentacji.

Co muszą zrobić Klienci, aby mieć pewność, że są gotowi do audytu zdalnego?

Przed audytem zdalnym zaleca się, aby audytor wiodący i przedstawiciel Klienta przetestowali wybrane techniki informatyczno-komunikacyjne.

Co Klienci muszą udostępnić podczas audytu zdalnego?

Personel:

  • Kluczowi pracownicy, którzy są obecni podczas audytu na miejscu, muszą być dostępni
     i odpowiadać na pytania zespołu audytorów podczas trwania audytu zdalnego;
  • Pracownicy posiadający szczególne obowiązki techniczne lub administracyjne będą musieli być dostępni podczas wybranych części audytu zdalnego;
  • Najwyższe kierownictwo i członkowie zespołu kierowniczego będą musieli być dostępni podczas wybranych części audytu zdalnego, oraz podczas spotkania otwierającego i zamykającego.

Dokumentacja:

  • Zostanie dokonany przegląd zdalny jak największej części systemu zarządzania. Można to zrobić za pomocą udostępniania ekranu lub wysłania informacji do audytora za pośrednictwem poczty e-mail lub udostępnienia plików;
  • W celu wcześniejszego przeglądu dokumentów, zespół audytowy może poprosić o przesłanie dokumentacji przed audytem.

Dokumenty, o które może poprosić zespół audytorów:

  • Program audytów wewnętrznych oraz zapisy potwierdzające lub raporty;
  • Protokół przeglądu systemu zarządzania;
  • Raporty reklamacji i niezgodności;
  • Oferty / zlecenia / umowy;
  • Dokumentacja dotycząca szkoleń pracowników;
  • Szczegółowe informacje o zmianach, mających wpływ na funkcjonowanie organizacji;
  • Dowody działań operacyjnych;
  • Dowody dotyczące kontroli jakości.

Obserwacja działań operacyjnych:

Jest to najtrudniejsza część każdego audytu zdalnego, ale można ją przeprowadzić poprzez połączenia transmisji na żywo, nagrań lub wywiadów technicznych.

Kontakt
©2021 DAS Polska | Polityka prywatności
realizacja: hotmedia
Ważne! Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies, tzw. ciasteczka. Kliknij "Zgadzam się", aby niniejsza informacja nie pojawiała się lub kliknij "Polityka cookies", aby dowiedzieć się więcej.