Przeniesienie certyfikatu (transfer) to uznanie istniejących i ważnych certyfikacji systemów zarządzania, przyznanych przez jedną akredytowaną jednostkę certyfikującą, przez inną akredytowaną jednostkę certyfikującą, w celu wydania własnej certyfikacji. Państwa organizacja może w dowolnym momencie przystąpić do transferu certyfikatu, mając na uwadze poniższe kwestie:
- aby przystąpić do transferu certyfikatu należy posiadać ważny i akredytowany certyfikat systemu zarządzania
- należy usunąć wszystkie niezgodności wykryte podczas ostatniego auditu, jeżeli taka sytuacja miała miejsce
w Państwa organizacji
Przy transferze certyfikacji, jednostka certyfikująca DAS Certification Ltd. – DAS Polska przyjmuje schemat auditów przeglądowych lub auditu recertyfikującego, który określiła Państwu bieżąca jednostka. Ponadto, jesteśmy zobligowania do zweryfikowania Państwa organizacji, dlatego w wersji elektronicznej wymagać będziemy:
- kopii bieżącego certyfikatu na zgodność z daną normą
- raportu z ostatniego auditu
Prosimy pamiętać, że transfer certyfikatu nie może zostać wykonany w następujących sytuacjach:
- wycofanie certyfikatu
- zawieszenie certyfikatu
- groźba zawieszenia certyfikatu
W ww. przypadkach, nasza jednostka służy pomocą w opracowaniu ofert na ponowną certyfikację.
Szczegółowe informacje o wytycznych dotyczących transferu certyfikacji i rejestracji można znaleźć na stronie internetowej: IAF (International Accreditation Forum) w opracowaniu o tytule: Mandatory Document for the Transfer of Accredited Certifitaction of Management Systems.